Proč se Češi bojí podnikat? (aneb příčiny neúspěchu při dosahování finanční svobody)

Často o tom přemýšlím. Některým brání jejich nízké sebevědomí. Neriskují, aby neohrozili představu o sobě, kterou o sobě mají.

Přemýšlí takto: „Kdybych podnikal/a a neuspěl/a, připadal/a bych si jako úplný loser. Moje okolí by mě za losera považovalo.“

Chtějí vždy sladké, nikdy ne slané (pot, slzy) hořké (neúspěch) nebo kyselé (ztráta). Každé malé dítě ví, že když bude jíst jenom sladké věci, pokazí se mu zuby. Špatně dopadne člověk, který se neodváží za hranice své zóny komfortu – on/ona nikdy neobjeví svůj plný potenciál.

K tomu, abyste mohli úspěšně podnikat, musíte mít určité vlastnosti. Např. musíte zvládat zvýšenou stresovou zátěž. To vám potvrdí snad každý podnikatel.

V posledních letech se ze mě stal pozorovatel lidí, setkávám se s nimi každý den, analyzuji jejich chování, radím jim, co by měli vylepšit, koučuji je.

Na základě mého pozorování lidí jsem dala dohromady 6 příčin neúspěchu.

  1. Neúspěšní lidé nejsou ochotni vzít na sebe i minimální riziko. Zdravé riskování je v podnikání nezbytností. Na druhou stranu existují blázni, kteří si neprověří vůbec nic o obchodní příležitosti a potom pláčou nad výdělkem.
  2. Neúspěšní lidé nejsou ochotni udělat něco navíc. Doufají, že bohatství přijde samo za pomocí zázraku. Pokud chcete prosperovat, musíte chtít udělat kroky navíc. Většina lidí nechce udělat něco navíc. Chce si udělat svoji práci a jít domů. To není strategie na úspěch prosperujících lidí.
  3. Neúspěšní lidé příliš přemýšlí o tom, co si o nich myslí druzí. To značí o jejich nízké sebedůvěře. To jim brání v tom, aby vůbec s něčím začali.
  4. Neúspěšní lidé nedrží slovo. Cokoliv slíbit je pro ně jednoduché a s tím souvisí i jejich krátkodobá strategie na vydělávání peněz. Před časem jsem měla známou, která pracovala v MLM a která neměla problém slíbit i věci, které nemohla splnit. Tím krátkodobě vydělala větší částku peněz, ale teď je zoufalá, má špatnou pověst a nikdo jí nevěří a musí pracovat víc, než kdy jindy, aby dosáhla alespoň průměrných výsledků.
  5. Nejsou vytrvalí. Jdou do podnikatelských projektů s tím, že to zkusí. Zkusit znamená automatický neúspěch. Když se podíváte zpátky na svůj život, na věci, které jste zkusili a budete k sobě upřímní, zjistíte, že jsou to věci, ve kterých jste většinou neuspěli. Když jdete do podnikání s postojem: „Já musím být úspěšný/á a já vím, že budu úspěšný/á, “ potom dokážete svému podvědomí předat obraz svého úspěchu a tím vám vaše podvědomí bude pomáhat s uskutečněním vašeho cíle.
  6.  Neúspěšní lidé nevěří v sebe a nevěří, že věci, které dělají, jim přinesou výsledky.

Co mysl očekává, že se stane, má tendenci se realizovat, to je základní pravidlo, podle kterého se řídí vaše mysl.

Jsem příkladem toho, že pozitivní programování mysli funguje. Do všeho, co dělám, jdu s mentálním postojem: Musím to dokázat a vím, že to dokážu. Podnikám, proto rozhoduji si o svém času na práci a času na zábavu sama. Rozhoduji sama o výši mých příjmů. A čím více pracuji na svém osobním rozvoji, tím vyšší jsou mé příjmy. Rozhoduji sama o svém životě a jsem za to velmi vděčná. Moje mysl je nastavena na úspěch a prosperitu, proto je dosahování mých cílů pro mě snadné.

A co vy? Pracujete na svém finančním úspěchu nebo se raději vymlouváte?

O tom, jak být finančně úspěšnými se dozvíte na přednášce: Tajemství bohatého života

1 Comment

  • Proč se Češi bojí podnikat? Může to být i tím, že podmínky pro podnikání u nás nejsou zrovna ideální? Nejde jen o miniaturní velikost českého trhu (odpovídá v podstatě jednomu předměstí New Yorku), ale hlavně o nesmyslně složité zákony. Jenom nejotrlejší povahy mají dost síly se tím prodírat. Při běhání po úřadech a jednání s úředníky, kdy jedni tvrdí to a druzí ono, si můžete po pár letech myslet, že jste v blázinci a stát ovládají psychopaté.
    Další problém je v neochotě obětovat veškerý svůj čas. Abych udržel firmu na trhu na rozumné pozici, musím pracovat 14 a více hodin denně – včetně víkendů. A když už máte pocit, že jste se probojovali a stabilizovali na trhu, objeví se nová konkurence a nezbývá než začít ještě víc zefektivňovat, pracovat lépe, víc studovat, prošlapávat úplně nové cesty. Je to nekonečný cyklus. Abyste to mohli dělat, musí vás podnikání hodně ale hodně bavit. Pro peníze asi ne každý takovou zátěž dlouhodobě snese.

    Největší překážkou pro většinu lidí je podle mého názoru nutnost hodně přemýšlet a řešit nekonečný proud problémů, které se v podnikání neustále objevují. Musíte budovat systém, vnášet řád do chaosu, neustále inovovat – vytrvale a bez ustání.

Chceš něco říci? Tak do toho a napiš komentář!