Tagged with " sebevědomí"
Lis 14, 2016 - Tipy a návody    No Comments

3 životní principy, které vám zaručí úspěch v životě

Možná jste již někdy slyšeli radu: „Předstírej, dokud to nedokážeš“. Tímto heslem je známý hlavně Richard Branson, který díky němu vybudoval svoje impérium „Virgin“. I když uznávám, že tenhle princip může někdy fungovat, mnohem častěji než úspěch vytváří problémy.

Pro váš úspěch je důležité,  abyste svoji činnost stavěli na vašich silných stránkách (potom jste autentičtí a rozvíjíte se), než na něčem, co není vaší parketou ( to vás stojí hodně energie a nakonec to lidi prokouknou).

Pojďme se tedy podívat, jaké 3 životní principy vám k úspěchu v životě dopomohou. Read more »

Říj 29, 2016 - Tipy a návody    No Comments

4 neobvyklé klíče k opravdovému sebevědomí

Zaměřme se teď na to, jak si můžete vytvořit zdravé sebevědomí možná pro někoho neobvyklým způsobem.

Dobrou zprávou, je, že sebevědomí lze natrénovat (stejně jako někteří lidé si trénují vytváření pochybností o sobě). Důležité je však procvičovat sebevědomé aktivity v bezpečném prostředí a vymést všechny ty blbosti, které máte ve své hlavě, buď sami, nebo za pomocí někoho jiného.

Se správnou strategií se postupem času naučíte naslouchat své mysli a naučíte se zpracovávat své výmluvy.

Namísto čekání na situaci, která od vás bude vyžadovat, abyste byli sebevědomými, si takové situace můžete vytvořit. Tímto způsobem máte pod kontrolou, jak náročnou situaci se chcete naučit zvládat, a postupnými kroky můžete náročnost zvyšovat.

Představím vám několik neobvyklých věcí, se kterými můžete začít. Read more »

Čvc 8, 2016 - Osobní rozvoj    No Comments

Jak si vytvořit zdravé sebevědomí

Pracuji jako koučka více než šest let a za tu dobu prošly mýma rukama stovky klientů a klientek, kteří měli problém se sebevědomím. Díky tomu mám v této oblasti velké zkušenosti a díky stovkám sezení s těmito typy klientů jsem zjistila, že u lidí s nízkým nebo nižším sebevědomím se vyskytuje jeden podstatný vzorec myšlení:

Lidé s nižším sebevědomím vynikají v jedné věci nadprůměrně – umí podrobně vylíčit do všech detailů všechny věci, které se jim v životě nepodařily a tyto svoje neúspěchy si opakují ve své hlavě a tím se utvrzují v tom, že jsou k ničemu a že mají nižší sebevědomí.

Lidé se zdravým nebo velkým sebevědomím dělají něco úplně opačného: vytvoří si ve své hlavě nebo v místě, kde tráví většinu času, „zeď svých úspěchů“.

Pokud na něco vzpomínají ze své minulosti, tak především na věci, které se jim v životě podařily a na situace, ve kterých se cítili dobře a sebevědomě. Používají užitečnou mentální strategii na udržování si zdravého sebevědomí.

Read more »

Bře 12, 2015 - NLP, Tipy a návody    1 Comment

3 způsoby, jak si vytvořit supermysl

geralt / Pixabay

Jsem si jistá, že se mnou budete souhlasit, když řeknu, že abyste toho v životě dosáhli více, je nutné podnikat akci.

Ze své koučovací praxe vím, že omezující přesvědčení a nedostatek sebevědomí může drasticky snížit schopnost lidí opakovaně podnikat akci.

Možná, že přemýšlíte o tom, jak můžete změnit svoji mysl k tomu, abyste sebe namotivovali k akci?

Jak podniknout více akce a dosáhnout více?

Existují 3 věci, které když budete měnit, tak vám to pomůže být sebevědomějším člověkem, udělat v životě pozitivní změny a důsledkem toho podniknout více akce.

Mezi tyto 3 důležité věci patří:

  • Naše myšlenky – které můžeme ovlivnit změnou našich vnitřních zobrazení, prací se submodalitami a dalšími NLP technikami, například technikami časových os na změnu omezujících přesvědčení.
  • Naše tělo – cvičení, pohyb a používání našeho těla užitečným způsobem.
  • Naše slova – pozitivní sugesce, použití užitečných slov, které v nás vytvářejí stavy, které vedou k dosažení toho, co chcete.

Tyto tři složky vytvářejí naši realitu. Jsou navzájem propojeny, což znamená, že každá složka ovlivňuje další dvě.

Naše myšlenky ovlivňují naše tělo a náš jazyk.

Pokud budu přemýšlet negativně, budu používat negativní slova.

Naše tělo ovlivňuje naše myšlenky a náš jazyk.

Pokud sedím na židli se svěšenými rameny, a moje hlava je také svěšena dolů, po nějaké době mi začnou na mysl přicházet negativní myšlenky a budu používat negativní slova.

Náš jazyk ovlivňuje naše myšlenky a naše tělo. Pokud budu používat slova, která ukazují nedostatek sebevědomí, jistoty, asertivity nebo závazku, automaticky to bude mít negativní vliv na moji úroveň sebevědomí. Rovněž to negativně ovlivní postoj mého těla.

Read more »

V čem mi v životě pomohla angličtina?

LondonAngličtina je moje srdcová záležitost.

Začala jsem se učit anglicky ve 4 třídě základní školy.

Měli jsme velmi milou paní učitelku, která se „přeučovala“ z ruštiny, proto nám dávala mnoho prostoru se učit způsobem, který byl pro nás přirozený.

Spíše nás koučovala, než učila a díky tomu jsem si angličtinu zamilovala.

Už tehdy jsem věděla, že mi angličtina přinese svobodu a velké možnosti.

Na gymnáziu přišel ten klasický nudný teror typu:

Read more »

Jak si zvýšit sebevědomí a sebeúctu

Máte nízkou sebeúctu?

Nízká sebeúcta a nízké sebevědomí mohou narušit kvalitu našeho života. Proto musíme podniknout kroky k tomu, abychom se naučili, jak být sebevědomí a jak vylepšit naší sebeúctu. Se správným nastavením mysli, můžeme změnit sebe a své životy. Nikdy nepodceňujte sílu své mysli.

Jak poznáte, zda máte nízkou sebeúctu? V tomto článku jsem dala dohromady znaky nízké sebeúcty.

Znaky nízké sebeúcty

1. Obviňování druhých

Lidé s nízkou sebeúctou mají tendenci svalovat své problémy a neúspěchy na druhé. Někteří lidé nepřijímají zodpovědnost za svůj život kvůli nedostatku sebeúcty. Tento postoj je běžně známý jako „hra na oběť.“

Read more »

Jak vyřešit problém s nízkým sebevědomím?

Při práci s mými klienty se často setkávám s tímto vzorcem chování: Lidé s nízkým sebevědomím příliš přemýšlejí o tom, co si o nich myslí druzí lidé. Hledají u nich potvrzení své hodnoty, snaží se jim zavděčit, aby je druzí měli rádi, a aby je druzí uznávali. Vždycky, když míra vašeho sebevědomí je závislá na náladách vašeho okolí, máte problém. Sebevědomí lidé příliš nepřemýšlí, co o nich myslí ostatní. Sebevědomí lidé jednají podle sebe a svého svědomí, ale nechovají se tak, aby se za každou cenu zalíbili ostatním. Když už jednou začnete žít život podle svých vlastních představ, osvobodíte se, uleví se vám.

Jedna moje klientka mě před nedávnem překvapila otázkou, zeptala se mě: „Co si o mně myslíte“?

Vysvětlila jsem jí, že není důležité, co si o ní myslím já, ale velmi důležité je to, co si ona myslí o sobě. Kdybych vychválila její osobnost, její sebedůvěra by vyrostla do oblak, ale pouze do té doby, než by ji někdo zase „svým názorem“ nesrazil.  Tato dáma totiž byla příliš závislá na mínění ostatních a svého okolí.

Pamatujte na to, že to, co si o vás myslí ostatní, není vaše starost ani váš problém a většinou to nemá s vámi vůbec, co dělat. Názory ostatních na vás jsou totiž ovlivněny vnímáním světa té osoby, která si na vás udělala názor. Lidé mají tendenci si všímat na druhých především těch vlastností, které sami mají. Toto chování se v psychologii označuje jako projekce psychologická technika promítání, kdy člověk jiným lidem připisuje různé vlastnosti a schopnosti podle sebe sama.

Read more »

Říj 20, 2011 - Osobní rozvoj    No Comments

Sebevědomí – jak jej zvýšit

Většina lidí trpí pocity méněcennosti. (toto tvrzení opírám o psychologické výzkumy) Myslí si, že nejsou v pořádku takoví, jací jsou. Jsou přesvědčení o tom, že nejsou dost dobří nebo, že všichni ostatní jsou mnohem lepší, než jsou oni. Chtěli by být někým jiným a trpí pocitem méněcennosti. Tak za prvé, pokud patříte do této skupiny, přestaňte se s kýmkoliv porovnávat. Vy jste neopakovatelná, jedinečná lidská bytost. Vy jste originál. Na této planetě se nikdy nenarodil člověk, jako jste vy a ani se v budoucnu nenarodí. Lidé, kteří trpí pocity méněcennosti, si občas svůj problém zhoršují tím, že hledají způsoby, jak být nadřazenými nad ostatními. Hledají způsoby, jak být lepší, než jsou ostatní, aby si mohli vyléčit svůj komplex méněcennosti. Tohle ovšem není účinný způsob, jak si zvýšit sebevědomí. Snaha být lepší než ostatní nás dostává do problémů a někdy může dokonce způsobit psychickou nemoc. I když budete úspěšnější než je Bill Gates, pořád budete mít ze sebe špatný pocit, dokud nezměníte program nízkého sebevědomí, který máte ve své hlavě. Mnoho úspěšných lidí trpí syndromem: „Musím všem dokázat, jak jsem dobrý!“ Každý z nás potkal člověka, který měl příliš velké nabubřelé sebevědomí a nemohl se dočkat vám sdělit, kam jezdí na dovolenou nebo jak je úspěšný.

Ale arogantní chování není znakem vysokého sebevědomí, ale sebevědomí velmi nízkého. Méněcennost a nadřazenost jsou opačné strany stejné mince. Osvobození spočívá v tom, že si uvědomíme, že sama tato mince je falešná. Nikdy nemůžete být někdo jiný, protože vy jste vy, a když uvěříte ve vlastní jedinečnost, dosáhnete osvobození z problémů, které jste si sami vytvořili ve své vlastní hlavě. Někteří lidé odvozují svůj komplex nízkého sebevědomí podle toho, co o nich tvrdí druzí lidé. Pamatujte si, že ostatní lidé mají na váš život jenom takový vliv, jaký jim vy sami dáte. To, co o vás někdo tvrdí, není tak důležité jako to, co si myslíte vy sami o sobě.

Pokud se chcete dozvědět více o tom, jak si zvýšit sebevědomí, podívejte se na přednášku Jak si zvýšit sebevědomí.

Říj 6, 2011 - Osobní rozvoj    No Comments

Jak si zvýšit sebevědomí

Většina lidí trpí pocity méněcennosti. (toto tvrzení opírám o psychologické výzkumy)

Myslí si, že nejsou v pořádku takoví, jací jsou.

Jsou přesvědčení o tom, že nejsou dost dobří nebo, že všichni ostatní jsou mnohem lepší, než jsou oni. Chtěli by být někým jiným a trpí pocitem méněcennosti.

Tak za prvé, pokud patříte do této skupiny, přestaňte se s kýmkoliv porovnávat.

Vy jste neopakovatelná, jedinečná lidská bytost. Vy jste originál. Na této planetě se nikdy nenarodil člověk, jako jste vy a ani se v budoucnu nenarodí.

Read more »

Říj 6, 2011 - Tipy a návody    No Comments

Jak si zvýšit sebevědomí hlubokou relaxací

Řekli jste si někdy: Kdybych jenom měl větší sebevědomí, uskutečnil bych věci, po kterých toužím, pracoval bych na svých cílech a splnil bych si svoje sny, ale nevěřím si.

Cítit se sebevědomě, to je pouze zvyk, který si kdokoliv může vytvořit. Naše sebevědomí – ať už nízké nebo zdravé je založeno na přesvědčeních, které jsme si během života vytvořili. Každý člověk si dává sám sobě nálepky a tyto nálepky jsou ovlivněni tím, co jsme o sobě slýchávali od našeho okolí, když jsme byli malými dětmi.

Co jste slýchávali od svého okolí, když jste byli malí? Chválili vás rodiče nebo vás více kritizovali? Když tak pozoruji dnešní rodiče, připadá mi, že dnešní rodiče si myslí, že výchova je o kritice. Při výchově dítěte a při výcviku psa se používají stejné povely: Fuj, to nesmíš, nesahej na to, to nemůžeš, to nedělej.

Pokud rodiče neustále opakují svému dítěti, že je hloupé, za nic nestojí, že je pomalé a líné, tak z něho vyroste velmi zakomplexovaný člověk, který funguje podle velmi destruktivních programů.

Pokud vás rodiče často kritizovali, zasadili vám do hlavy mnoho škodlivých přesvědčení. Možná, že jste od nich dostali nálepky jako lajdák, nepořádný, nic ho nezajímá, o nic se nesnaží, které ve vaší hlavě zůstaly dodnes.

Malé dítě slyší v průměru na jednu pochvalu dvacet pokárání a to není dobrý základ pro vytvoření si zdravého sebevědomí. Sebevědomí – ať již nízké nebo zdravé je program, podle kterého funguje váš mozek. Váš mozek je programovatelný počítač a pouze jako počítač funguje dobře, pokud má k dispozici správné a pro vás prospěšné programy.

Opravdové a trvalé sebevědomí si můžete vytvořit, když budete pravidelně vstupovat do stavu hluboké relaxace, kde dostanete dávku pozitivního programování, na základě které si vytvoříte o sobě nové přesvědčení.

Pravdou je, že jste tím, čemu věříme, že jste, protože vaše chování se odvíjí na základě přesvědčení, které o sobě máte a na základě programů, které máte zasazeny ve své hlavě.

Vy jste tvůrci svého sebevědomí i tvůrci svého života. Přijměte zodpovědnost za svůj život do vlastních rukou a staňte se člověkem, jakým jste vždycky chtěli být – sebevědomým člověkem.

Stránky:12»