Tagged with " soustředění"
Pro 1, 2016 - Tipy a návody    No Comments

7 kroků, jak se zbavit prokrastinace

Proč lidé prokrastinují (odkládají)? Částečně se to týká našich zkušeností z minulosti. Může to být bezpečnostní mechanismus, ale často je odkládání prostě zvykem. A zvyky mohou být změněny. Zabere to nějaký čas, než zvyk změníte a prokrastinace patří mezi zvyky, které vyžadují navíc i trochu úsilí a sofistikovanou strategii na vytváření nového chování.

Odpor k práci na úkolech, nesoustředěnost a impulzivní chování jsou typickými znaky odkládání… a také tyto věci je nejjednodušší zvládnout. Pokud začleníte do svého života následující kroky pro zbavení se prokrastinace, stanete se produktivní nezastavitelnou mašinou. Budete mít ze sebe dobrý pocit a skvělé věci budou následovat.

Řekněme, že máte úkol, který je potřeba dokončit, může to být práce v domácnosti, otrocká práce v zaměstnání, učení se na zkoušku… a vy ji odkládáte. Proč? Protože je náročné vidět výhody práce na daném úkolu. Odměna z dokončení je v nedohlednu: „Pokud dokončím tento úkol, můj šéf mi MOŽNÁ zvýší plat příští rok“. Nebo možná ani nevidíte souvislost mezi úkolem a možnými výhodami, které plynou z dodělání úkolu. Read more »

Lis 16, 2016 - Tipy a návody    No Comments

30 maličkostí, které za 30 dní rapidně změní váš život k lepšímu

Rychlá a efektivní změna k lepšímu spočívá v několika maličkostech, které možná nevědomě již občas používáte, avšak je důležité začít tyto činnosti dělat vědomě a pravidelně, aby vám přinesly opravdový užitek. Takže co můžete pro sebe udělat?

1. Zhluboka dýchejte. Dýchejte do břicha metodou 7-7-11, tj. 7 sekund se nadechujte, na 7 sekund zadržte dech a 11 sekund vydechujte. Dělejte tohle cvičení v hluchých místech vašeho denního harmonogramu (kdy na něco nebo někoho čekáte) alespoň 10 minut denně.

2. Procházejte se. Při procházení se soustřeďte na každý krok a pohyb svého těla.  Po miliony let se člověk pohyboval pouze chůzí, (popřípadě během) a proto je chůze pro nás nejpřirozenějším druhem pohybu. Přirozeně štíhlí lidé denně udělají deset tisíc kroků.  Když uděláte každý den deset tisíc kroků, budete se cítit lépe a vaše tělo vám za to poděkuje.

3. Děkujte. Vyjadřujte vděčnost vědomě a z celého srdce a tím budete do svého života přitahovat pozitivní zážitky, lidi a věci.

4. Pozdravte. Pokud jste rádi, že jste někoho potkali, tak to také dejte najevo, aby si toho všimla i druhá strana, tím si vytvoříte síť lidí, kteří vás budou považovat za milého člověka a to ve správný okamžik posílí vaši sebeúctu.

5. Věnujte pozornost důležitým lidem kolem vás. Lidé mají všeobecně tendenci se příliš nesoustředit na komunikaci se svými blízkými lidmi. Pomořte se do toho okamžiku, přestaňte kontrolovat svůj mobil. Více poslouchejte, povídejte si, sdílejte, komunikujte a více se smějte. Read more »

Lis 15, 2016 - Tipy a návody    No Comments

10 způsobů, jak ze sebe dostat to nejlepší

Jste skvělí a to je realitou. Dřímá ve vás osobní skvělost, která chce, abyste ji umožnili projevit se. Podporujete ji k tomu, aby se projevila? Představím vám deset způsobů, jak ze sebe můžete dostat to nejlepší.

1. Dopřejte si sebezkušenost.

Všímejte si, co děláte, jaké máte návyky, co vás dělá šťastnými, co vás rozčiluje, jak se chováte ve vypjatých situacích, co vám dává sílu, co z vás vysává energii apod. Pozorujte sebe po dobu jednoho týdne a zapisujte si, co jste zjistili. Pozorování vám poskytne cenné informace o vás, na kterých můžete stavět.

2. Odhalte své neužitečné návyky.

Začněte je postupně odbourávat nebo utlumovat. Možná si ani nejste vědomi, kolik času denně strávíte před televizí, nebo bezduchým prohlížením si příspěvků na Facebooku. Možná si neuvědomujete, jak často si “něčeho uzobnete” uprostřed noci. Nejdříve se pozorujte. Potom začnete odbourávat jeden neužitečný návyk, který vás ubírá o energii, kreativitu a zdraví, až to budete mít, zaměřte se na další. Když si sebezměnu rozkouskujete, hravě ji zvládnete, což posilní vaše sebevědomí.

3. Vytvořte si rituál, který vám pomůže ukázat se v tom nejlepším světle.

Lidé, kteří dosahují nadprůměrných výsledků, mají něco společného –  fungují na základě rituálů, skupiny návyků, které dělají každý den, ať se děje, co se děje. Tyto návyky jim pomáhají dostat ze sebe to nejlepší – každý den provádějí tyto činnosti bez výrazných výkyvů v jejich náladě nebo výkonu. Mezi tyto návyky může patřit: osm hodin spánku, meditace, sklenice zeleninové šťávy, mentální cvičení, napsaní deseti nových nápadů každý den, každý den napsat článek, fyzické cvičení atd. Určete si, které činnosti, které když děláte pravidelně, vám pomáhají ze sebe dostat do nejlepší. Vytvořte si svůj ideální rituál a zařaďte si ho mezi priority. Read more »

Začněte se cítit skvěle

U PolreichaPředstavte si následující situaci.

Za pár minut začíná pro Vás důležitý pracovní pohovor nebo prodejní schůzka s důležitým klientem.

Velmi Vám na tom záleží a úzkostí se Vám stahuje žaludek.

Potom si vzpomenete, co jste se naučili na workshopu Stop negativním emocím a spustíte svoji kotvu sebevědomí, klidu nebo motivace.

Pocítíte ve svém těle uvolnění a dýchá se Vám svobodněji.

Jdete na schůzku a vydáte ze sebe to nejlepší. Proměníte příležitost v úspěch.

Vysněná práce nebo zakázka je Vaše, protože v tom nejlepším emocionálním stavu jste schopni se skvěle prodat.

Nebo jiná situace, která se může stát každému rodiči. Read more »