Zář 16, 2011 - Tipy a návody    3 komentáře

Jak zdravě usnout a zbavit se nespavosti

Sleeping beauty
Creative Commons License photo credit: X O X O L I C I O U S

Mnoho lidí (odhaduje se, že 20 až 30% populace – převážně ženy) trpí nespavostí a řeší ji tak, že si kupují vysoce návykové pilulky, které jsou pro tělo škodlivé. Krátkodobá nespavost není přímo životu nebezpečná, ale vstávat ráno bez energie po probdělé noci vám zkazí celý den, protože se budete ten den špatně soustředit a podáte v práci slabý výkon.

Nedostatek spánku tak může způsobit další problémy jako je např. stres, vyčerpání, podrážděnost. Toto může vést v práci i při řízení automobilu k nehodám a úrazům.

Dlouhodobá nespavost může mít zničující důsledky na vaše psychické a fyzické zdraví. Nespavost a deprese bývají častou příčinou pracovní neschopnosti nebo mohou vést až k pokusům o sebevraždu.

Existují i přirozené a přírodní metody, jak bojovat s nespavostí, které můžete vyzkoušet, dříve než sáhnete po pro vaše zdraví škodlivých a návykových pilulkách.

  • SEX– Nejlepší způsob, jak zbavit tělo napětí je milování.
    • Sex vás uvolní, takže usínání bude příjemnější.
    • A čím více ho máte, tím více napětí je uvolňováno z vašeho těla. Je obtížné najít napjatou osobu, která má velmi aktivní sexuální život.
  • Fyzické cvičení – když půjdete do postele fyzicky unavení, bude se vám skvěle usínat.
  • Nechoďte do postele hladoví, potom budete myslet na hlad a bude se vám špatně usínat.
  • Dejte si horkou koupel – toto je jeden z nejlepších způsobů, jak se uvolnit po dlouhém a náročném dni.

Nebo si pusťte před spaním relaxační audio na pozitivní programování mysli Zdravý spánek. Relaxační audio vyčistí a uvolní vaši mysl, odvede ji od vašich problémů a starostí a vy během poslouchání tohoto audia přirozeně usnete. Když půjdete do postele s hlavou plnou pracovních nebo třeba vztahových problémů, spánek se vám bude vyhýbat.  Toto audio také uvolní vaše tělo a zbaví jej stresových hormonů, které se v něm nashromáždily během náročného pracovního dne. Jedním z důvodů, proč lidé nemohou usnout je napětí, které cítí. Audio Zdravý spánek vás zbaví napětí a vy usnete přirozeným a zdravým způsobem.

3 komentáře

  • Dobrý den
    Je mi 39 let a trpím nespavostí. Asi před rokem jsem prožit šok z úmrtí blízké osoby ,která mě hluboce zasáhla.( těch faktorů ale může být asi víc )Předtím jsem už měl sem-tam problém usnou ,ale dalo se to vydržet.Teď se mi stane ,že bývám na smrt unaven, jsem po fyzické námaze a přesto nemůžu vůbec usnout.Pak přežiju další den s očekáváním slkadkého spaní a…..ono se to opakuje.Třetí den jsem již K.O. Někde jsem četl, že jde o problém poruchy jakéhosi startéru spánku, který nefunguje.Už to tak trvá rok a jsem z toho dost vedle.Pomáhají už jen hypnotika a alkohol.Ani jedno ale nejde užívat pořád.
    Kdyby byla nějaká rada, byl bych rád.

    • Zdravím pana Prachaře,

      jak čtu Váš příspěvek, je mi v celku úzko. Musí to být pro Vás hodně náročně, čelit takové nespavosti. Vím z vlastní zkušenosti, že dlouhodobé problémy se spánkem se velice negativně odrážejí na psychice, a proto s každým, kdo si tím musí projít, hluboce soucítím.

      Úbytek hlubokého spánku je s přibývajícím věkem do jisté míry fyziologický, na druhou stranu byste ovšem neměl v průběhu dne pociťovat nějakou nutkavou únavu, příppadně depresivní stavy, či poruchy soustřední. Pokud se něco takového děje, na vině může být buď spánková hygiena – viz http://www.kralovske-spani.cz/jak-spravne-spat/ a nebo Vámi zmiňovaný stres.

      Bohužel odpověď nenajdete snadno a na hypnotika nebo alkohol rozhodně nedoporučuji spoléhat. Alkohol prokazatelně blokuje REM fázi (rapid eye movemenent – fáze, kdy se nám zdají sny) čímž nedochází k dostatečně psychické regeneraci, a následují prolbémy s pamětí a kognitivními funkcemi.
      Spánek pod hypnotiky je zaprve umělý – tudíž Vám blokuje produkci vlastních spánkových hormonů, a za druhé také méně kvalitní.

      Doporučuji vysadit návykové látky a důsledně se začít věnovat přírodním metodám – to je asi jediný způsob, jak to spravit.
      Cítíte-li v sobě, že trauma, které jste zažil, ještě není úplně zpracováno, dovollila bych si doporučit pomoc terapeuta. Přeji Vám hodně štěstí.
      M.D.

  • Ten 1 bod se mě líbil nejvíce. Nemám s kým se milovat.Prášky na spaní beru kolik roků.Ano jsou samozřejmě návykové. U TV usínám v 9 hodin a potom bych neusnula. Vím,že to mám stresového původu.Poslední 3 roky zažívám nelehké období…. Teď jsem si našla práci,že dělám i na noční směnu,tak prášek si vzít nemůžu. S pozdravem Jana Ježková

Chceš něco říci? Tak do toho a napiš komentář!