Tagged with " zvyky"
Pro 1, 2016 - Tipy a návody    No Comments

7 kroků, jak se zbavit prokrastinace

Proč lidé prokrastinují (odkládají)? Částečně se to týká našich zkušeností z minulosti. Může to být bezpečnostní mechanismus, ale často je odkládání prostě zvykem. A zvyky mohou být změněny. Zabere to nějaký čas, než zvyk změníte a prokrastinace patří mezi zvyky, které vyžadují navíc i trochu úsilí a sofistikovanou strategii na vytváření nového chování.

Odpor k práci na úkolech, nesoustředěnost a impulzivní chování jsou typickými znaky odkládání… a také tyto věci je nejjednodušší zvládnout. Pokud začleníte do svého života následující kroky pro zbavení se prokrastinace, stanete se produktivní nezastavitelnou mašinou. Budete mít ze sebe dobrý pocit a skvělé věci budou následovat.

Řekněme, že máte úkol, který je potřeba dokončit, může to být práce v domácnosti, otrocká práce v zaměstnání, učení se na zkoušku… a vy ji odkládáte. Proč? Protože je náročné vidět výhody práce na daném úkolu. Odměna z dokončení je v nedohlednu: „Pokud dokončím tento úkol, můj šéf mi MOŽNÁ zvýší plat příští rok“. Nebo možná ani nevidíte souvislost mezi úkolem a možnými výhodami, které plynou z dodělání úkolu. Read more »

Říj 26, 2016 - Tipy a návody    No Comments

15 návyků, které se vyplatí zabudovat do svého života

Náš život je ovládán našimi zvyky a návyky. Některé jsou dobré a některé jsou špatné, některé mají na náš život čistě neutrální vliv. Jsou to automatické činnosti, které děláme, a nad kterými ani nepřemýšlíme. Je to tak ale správně?

Představím vám návyky, které se vám vyplatí si zabudovat do svého života.

1. Cvičte každý den

Pravidelný pohyb je skvělý pro vaše tělo i duši. Určitě to víte. Otázka zní: Děláte to? Pokud ne, přidejte alespoň několik stovek kroků ke své denní dávce pohybu. Vaše tělo i duše vám později za to poděkuje.

2. Usmívejte se na cizí lidi

Pokud si vytvoříte návyk usmívat se, udělá to z vás šťastnějšího člověka a na ostatní budete působit jako milý člověk, což může zpětně posílit pozitivní pocit, který ze sebe máte.

3. Připravte se na příští den ještě před spaním

Trvá to jenom v průměru 5 minut si vše připravit a ráno začnete den s mnohem menším shonem a stresem. Read more »