Čvn 22, 2016 - Hypnoterapie, NLP    No Comments

Nevysvětlitelný X faktor uzdravení se

Pokud chcete být perfektně zdraví, je důležité, abyste si jej vybrali.

Můžete vystavit deset lidí stejnému viru a onemocní z nich pouze jeden. Dva pacienti mají stejnou diagnozu smrtelné nemoci, dostávají stejnou léčbu, chodí ke stejnému doktorovi a u obou mohou být sledovány různé výsledky léčby – jeden může přežít a druhý zemřít.

Je to běžná věc. Doktoři o tom ví, ale nemluví o tom. Jedná se o nevysvětlitelný X faktor.

Mnoho lidí si myslí, že léčení je pouze něco, co se jim děje, na co nemají vliv a když jsou nemocní, tak jejich jedinou starostí, je jít k lékaři, který je “uzdraví.”

Nikdy bych osobně žádnému klientovi neradila, aby nechodil k lékaři. Každý člověk se musí rozhodnout jakou léčbu své nemoci zvolí, zda klasickou či alternativní nebo kombinaci obojího.

Pokud máte vážnou nemoc, klíčové pro vaše uzdravení je, zda máte víru v uzdravení, vaše touha žít a váš psychický stav.

Důkazem toho je i příklad, který popsal doktor Bruno Klopfer, který se zabýval testováním léku Krebiozen.

Read more »

Čvn 18, 2016 - Osobní rozvoj    No Comments

Jak být šťastný

Když se ptám na koučovacím sezení klientů, co jim to přinese, když dosáhnou svého cíle, ať už pracujeme na oblasti vydělávání peněz či nalezení životního partnera či čemkoli jiném a jdeme hodně hluboko, tak na samém konci z nich vypadne to, že to dělají proto, že chtějí být šťastní. Štěstí je cílem všech našich cílů. Je to hodnota, která motivuje naše chování na podvědomé úrovni.

Když jste šťastní, biologie vašeho těla je odlišná. Když zažíváte lásku, soucit nebo radost, vaše tělo vyrábí oxytocin, serotonin a opiáty, což jsou přirozená antidepresiva vašeho těla.

Lidé všeobecně mají větší sebeúctu, když jsou šťastní – jejich biologie a imunitní systém funguje jinak.

To, zda jste šťastní nebo ne je přímo napojeno na vaše zdraví. Před několika lety Dalajláma oslovil vědce pozitivní psychologie s tím, aby objevili rovnici štěstí. Tito vědci přišli na to, že ke štěstí jsou zapotřebí tři věci. Read more »

Čvn 10, 2016 - Na zamyšlení    No Comments

Jak dát svým problémům dovolenou

Venku je krásně, začíná nám úplně to nejkrásnější období v roce, slunce svítí, ptáci zpívají a venku se to krásně zelená a roste.

Přesto vnitřní stav některých lidí úplně nekoresponduje s tím, co probíhá venku.

Lidé chodí k psychologům, aby povídali o svých problémech. Čím více se na problémy zaměřují, tím více tomu přidávají energii a tím jsou jejich problémy větší.

NLP koučinku se zaměřujeme na řešení. Na konci každého sezení dávám svým klientům úkoly, aby mohli pracovat mezi sezeními na dosažení svých cílů.

Mým cílem je, aby přijali myšlenku, díky které se úplně všechno v jejich životě změní. Vedu je k tomu, aby se zaměřili na to, co chtějí.

Dneska jsem se zeptala klientky, která za mnou přišla s těžkou závislostí: Read more »

Čvn 9, 2016 - Osobní rozvoj    No Comments

Jak se hodit do klidu

Z vlastní zkušenosti vím, že příliš citlivá a rozrušená amygdala může v těle a mysli způsobit velmi nepříjemné stavy.

Někdo tyto situace řeší “cigaretou” (pro kuřáky je typické, že mají problém zvládat své negativní emoce), bylinkami (např. kozlíkem lékařským nebo meduňkou), přejídáním nebo agresí vůči druhým lidem nebo něčím jiným.

Řešení nervozity a úzkosti je jednoduché, vyžaduje však trpělivost a čas a ochotu zavést do svého života nový návyk.

Už starověké tradice učily určitým formám zklidnění. Křesťanství a hebraismus ve formě modlitby a rozjímání, buddhismus ve formě meditace, domorodé kmeny vstupovaly do transu např. na Havaji je známá technika pro vstup do transu zvaná Hakalau.

Novým trendem zklidnění je v dnešní době Mindfulness – Všímavost.

Slavný psycholog Daniel Goleman, autor bestselleru Emoční inteligence, píše ve své knize Pozornost o tom, že schopnost zklidnit se a soustředit se, jsou důležitějšími faktory pro úspěch než je vysoké IQ. Read more »

Čvn 8, 2016 - Na zamyšlení    2 Comments

Jak se vyrovnat s neúspěchem

MarieVětšina věcí se jí povedla až na podruhé. Na druhý pokud udělala autoškolu. Na podruhé se dostala na vysokou školu. Druhý její vážný vztah vyšel a vdala se.

Tlačila na sebe, aby byla dokonalá. To, co udělala, pro ni nikdy nebylo dostatečně dobré, pravděpodobně se tomuto destruktivnímu vzorci naučila od svých rodičů během svého dětství. Podle pravidla: veškeré vnímání je projekce, ani to, co dělali druzí lidé, pro ni nebylo dostačující. Kritizovala nejen sebe, ale i ostatní.

Ve třiceti letech jí objevili rakovinu.

Read more »

Dub 27, 2016 - Na zamyšlení    No Comments

Negativní emoce – užírají vás zevnitř?

Některé negativní emoce bychom raději necítili. Strach nás „zdržuje“ od dosahování našich cílů a všeobecně dlouhotrvající negativní emoce nás vysilují, připravují nás o životní energii a všeobecně můžeme říci, že lidé, kteří jsou často unavení, mívají „problém“ s negativními emocemi. Jejich podvědomí totiž investuje obrovské množství úsilí do toho, aby udrželo negativní emoční bloky potlačené.

Jsou negativní emoce pouze vaším nepřítelem?

Ne tak jednoznačně. Je důležité rozlišovat, kdy je užitečné je cítit a kdy ne. Základním úkolem vašeho podvědomí je vaše ochrana. Vaše podvědomí je vašim nejlepším přítelem a myslí to s vámi dobře. Kdybyste stáli na střeše desetipatrové budovy, na samém jejím okraji a necítili byste strach, co by se mohlo stát?

Když se ale ráno probudíte a cítíte neopodstatněný smutek, potom je nejvyšší čas zapřemýšlet o tom, zda byste měl/a s tím něco dělat.

Je pro vás dobré cítit negativní emoce, pokud jsou pošlapávány vaše hodnoty a překračovány vaše hranice, protože tehdy vám vaše negativní emoce dávají najevo, že je potřeba ve vašem životě něco změnit.

Podle učebnice psychologie Atkinsonové a Hilgarda je emoce stav složený mnoha složkami, jehož výsledkem je připravenost k určitému jednání.

Buďte vděční za svoje negativní emoce, protože pokud byste nebyli schopní si je vytvářet, znamenalo by to, že trpíte asociální poruchou osobnosti.

Lidé postižení touto poruchou postrádají běžné emoční reakce, nejsou schopni cítit strach, stud nebo pocit viny. Patří sem i psychopati, kteří jsou pro společnost přímo nebezpeční.

Read more »

Dub 26, 2016 - Tipy a návody    3 Comments

O introvertech a jejich prosazování, strachu z lidí a z vytváření kontaktů, a o zapadnutí do týmu

Tento článek píšu „na přání.“ Oslovila jsem totiž svoje FB přátele aby mi napsali, o čem by si rádi přečetli, a bylo mi doporučeno téma, které tvoří nadpis.

Začínám tedy s mým oblíbeným tématem – introverti.

O introvertech panuje mnoho mýtů. A některé mýty bohužel padají přímo z úst psychologů. Když přednášející psycholog na jednom kurzu psychologie prohlásil, že „introverti se typicky nezajímají o druhé lidi“, měla jsem opravdu velké nutkání vzít opravdu velkou učebnici psychologie a …zbytek si umíte domyslet.

O to více jsem byla zklamaná, že tak překroucená slova vyšla z pozice autority, a proto byla více nebezpečná.

a) Prosadit se

Abych mohla „poradit“- zamentorovat introverta v tom, aby se uměl prosadit, potřebovala bych více konkrétních informací. Prosadit se kde konkrétně? V práci? Ve skupině přátel? Ve sportu? Co to konkrétně pro Vás znamená se prosadit?

Pořádně se ho nebo ji na to doptat, (vykrokovat to dolů – jak říkáme v NLP), co to pro klienta znamená to slovo prosadit se.

Pro introverta je nejsnadnější prosadit se v činnosti, pro kterou cítí velkou vášeň a která ho baví.

Já osobně nemám problém prosadit se v kontextu toho, když mě něco opravdu zajímá. I když jsem introvert, (ne stoprocentní, mám i svoji extrovertní složku), na kurzech psychologie, kam chodím, působím nejvíc akčně, možná nejvíc extrovertně a to z toho důvodu, že je to „moje téma“, ke kterému mám co říct.

Pro introverta je mnohem důležitější než pro extroverta, aby si správně zvolil práci. Aby dělal něco, co jej skutečně zajímá, co je jeho srdcovka a co je přímo pro něj. Extrovert se v práci „přizpůsobí“, když je dobrý kolektiv.

Read more »

Dub 8, 2016 - Tipy a návody    No Comments

Jak si udržet zdravé sebevědomí

Známe to všichni. Někdy život umí být pořádně náročný. S něčím počítáme a ono to prostě nevyjde podle našich představ. Někdo nám něco slíbí, a potom se neobjeví, nezvedá telefon, neodpovídá na emaily a my zíráme v němém úžasu, jak může být někdo tak nezodpovědný nebo sobecký.

Jsou věci, které přicházejí do našeho života, co nám mají tendenci snižovat sebevědomí.

A jsou věci, které nám sebevědomí automaticky zvyšují.

Začala jsem každou středu večer chodit na kurzy psychologie. Až na pár výjimek, většina lidí v kurzu je v průměru o deset let mladší, než jsem já, a proto jako NLP koučka a hypnotizérka mám jako jediná ze skupiny pětiletou praxi v práci s lidmi, automaticky jsem díky svým zkušenostem nejvíce sebevědomá, nejvíce komunikuji s lektory, protože se nestydím zvednout ruku a zeptat se, když mě něco doopravdy zajímá. To je potom člověk automaticky sebevědomý. Nemám potřebu přemýšlet, co si o mně myslí ostatní, protože každý člověk má subjektivní vnímání reality. Každý člověk své vnímání zkresluje, vymazává a překrucuje na základě svých dominantních programů v podvědomí.

I v těžkých chvílích je možné udržet si sebevědomí.

Read more »

Bře 23, 2016 - NLP    No Comments

Epidemie nízkého sebevědomí – a co s tím?

  • Možná jste ženou, která je zklamaná muži a nevěříte, že by se vám mohlo podařit najít pana pravého.
  • Nebo jste podnikatelem, který rozjíždí svůj byznys a něco ve vás pochybuje, zda to jednou dokážete.
  • Nebo jste člověkem, který není spokojený se svým tělem.

Nízké sebevědomí může mít mnoho podob.

Nízké sebevědomí je výzva, kvůli které za mnou moji klienti přicházejí nejčastěji.

Při práci s nimi používám techniky NLP a hypnózu, které se velmi liší od “klasické” terapie.

Ať už pod slovem klasická si představíme KBT, psychoanalýzu nebo jakoukoliv jinou metodu, která se vyučuje na vysoké škole, kde psychologii učí.

Pro NLP kouče není až tak zajímavé zjistit, že za problémy z velké části může dětství a prostředí, ve kterém jste vyrůstali, protože to je, myslím si, jasné všem.

V NLP nehledáme viníka.

Mám klienta, který za mnou před nedávnem přišel kvůli svému problému nízkého sebevědomí.

Read more »

Bře 14, 2016 - Na zamyšlení    No Comments

Jak na výchovu dětí – CHVÁLIT nebo NE?

Děti jsou darem. Děti jsou požehnáním života. Děti jsou také našimi zrcadly. Rodiče často projektují do svých dětí něco, na čem by měli sami pracovat. Často se stává, že rodiče „přitáhnou“ své dítě na sezení, a potom se ukáže, že je to rodič, který by měl chodit na NLP koučink

Každý rodič si klade otázku: Jak vychovat ze svého dítěte opravdu šťastného a úspěšného člověka? (Ať už úspěch definujeme jakkoliv…)

Každý extrém ve výchově je škodlivý. Někteří rodiče si myslí, že když své dítě budou hodně chválit, vytvoří v něm zdravé sebevědomí.

Vůbec nejde o to, jak moc chválíte, ale jakým způsobem chválíte a v jakých situacích.

Je důležité umět děti správně chválit, ve chvílích, kdy si to opravdu zaslouží, a když neodvedou dobrý výkon tak nechválit, ale zase povzbuzovat.

„Dneska jsi sice nevyhrál, ale když budeš intenzivně pracovat na dosažení svého cíle, dojdeš tam.“

V USA mají problém s generací „přechválených dětí“, které vůbec nesnesou zpětnou vazbu, nedej bože kritiku.

Krásně je to vidět v pořadu Hell’s Kitchen od Gordona Ramsayho.

Gordon Ramsay chválí účastníky svého pořadu jen, když si to opravdu zaslouží, ale mnohem častěji je kritizuje, když je opravdu za co. Někteří účastnici to časem přestanou psychicky zvládat a jsou vyřazeni ze soutěže, protože vítěz – nový šéfkuchař Gordona Ramsayho – musí být psychicky v pohodě a odolný vůči stresu.

Největší dar, který mohou rodiče svému dítěti dát je LÁSKA BEZ PODMÍNEK.

Dítě musí vědět: „Jsi naše a za všech okolností tě budeme mít rádi. Máme tě rádi, i když zlobíš a i když se nám někdy nelíbí tvoje chování.“

Rodiče by se měli vyvarovat toho, aby dítě přijímali, jen když má dobrý výkon.

Pokud rodiče nějakým způsobem komunikují svému dítěti: „Máme tě rádi, jenom když „vyhovuješ“ když nezlobíš, když máš samé jedničky“, potom až toto dítě vyroste, může mít z toho vážné důsledky na celý život.

Read more »

Stránky:12345678910»